Jak zatrzymać zakwaszanie organizmu?

Zewsząd płyną do nas informacje o potędze wody i jej nieocenionym wpływie na ludzki organizm. Moda na zdrowy tryb życia, nawoływanie do aktywności fizycznej i wszechobecny fit sprawiają, że coraz chętniej zastępujemy przypadkowe napoje wypijane w ciągu dnia wodą, dbając o odpowiednie nawodnienie organizmu. Wybór wody podyktowany jest coraz częściej wcześniejszą wnikliwą analizą jej składu i właściwości. I choć to może szokować, nie mineralizacja, a pH wody okazuje się mieć największe znaczenie dla kondycji naszego organizmu. Jak pamiętacie z lekcji chemii, istnieje coś takiego jak skala pH. Wartości na skali poniżej 7 charakteryzują się odczynem kwasowym, powyżej 7 – zasadowym.> > >

Jak przekonać dziecko do wody?

Każdy rodzic wie, jak trudno zachęcić dziecko do wdrożenia zdrowych i słusznych nawyków żywieniowych. Maluchy, które poznały smak słodyczy, niechętnie sięgną po wodę, która jest dla nich po prostu mało atrakcyjnym produktem. Istnieją jednak sposoby na to, by poradzić sobie z dziecięcym uporem. Po pierwsze, nic na siłę. Tylko cierpliwość, zachęta i nasz autorytet mogą zdać egzamin. Bądźmy dla naszych dzieci przykładem: pijmy wodę przy nich, wskazując na jej walory. Zabierajmy butelkę wody na wspólne spacery, dorzucajmy ją dziecku do tornistra. Niech pociecha wie, że w każdej chwili i w każdym miejscu może skorzystać z tego drogocennego napoju. Po drugie,> > >

Woda a sport

Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia, zapotrzebowanie na wodę automatycznie wzrasta. Czy pamiętasz o tym, wybierając się na siłownię lub przygotowując się do wieczornego joggingu? Podczas sportu tracimy spore ilości wody. Dzieje się tak, ponieważ organizm chroniąc się przed przegrzaniem, intensywnie się poci. Godzina pływania to ponad 250 ml wody mniej w organizmie, joggingu – 500-1000 ml wody. Kiedy więc nie uzupełniamy podczas wysiłku płynów, nasza efektywność drastycznie spada. Pojawiają się problemy z koncentracją, pogorszenie nastroju, zmęczenie i spadek energii. Nic więc dziwnego, że zamiast czerpać przyjemność z aktywności, myślimy tylko o tym, by zalegnąć na kanapie. Cierpi na tym    nasza> > >

Prawdziwy skarb natury

Kolorowe napoje kuszą smakiem, apetyczną barwą i niejednokrotnie ciekawym designem opakowań. Tymczasem natura dała nam wodę. Nie ma lepszego rozwiązania na ugaszenie pragnienia i nawilżenie organizmu, czy to w upał, czy w mroźne zimowe dni. Dlaczego warto o tym pamiętać? Organizm człowieka składa się w 70 procentach z wody! Woda to podstawowy składnik tkanek i komórek. Powinno się utrzymywać stały poziom wody w organizmie. Dlatego pijmy minimum ok. 2-2,5 l wody dziennie. Woda ułatwia pozbycie się toksyn z organizmu. Im więcej pijemy, tym więcej wydalamy toksyn wraz z moczem. Jeśli więc chcesz oczyścić organizm – pij wodę! Woda reguluje temperaturę> > >

Woda – najlepszy kosmetyk!

Woda jest naszym sprzymierzeńcem w walce z urodowymi mankamentami, które pojawić się mogą jako odpowiedź na nieodpowiednią dietę, pośpiech, niekorzystny dla organizmu tryb życia. Jak się jednak okazuje, woda może skutecznie przeciwdziałać starzeniu się organizmu oraz pogarszającej się kondycji skóry. Regularne picie wody przyspiesza przepływ krwi przez naczynia włosowate w skórze, co poprawia jej elastyczność i napięcie. Skóra dobrze nawilżona będzie jędrniejsza, gładsza, lepiej się prezentując. I nie wystarczy kosmetyczna pielęgnacja skóry, ponieważ stanowi ona naturalną barierę dla wielu substancji aktywnych zawartych w kosmetykach. Aby właściwie zadbać o kondycję skóry, trzeba dostarczać jej regularnie „środków nawilżających” działających od wewnątrz. W> > >

Woda dla dziecka

Dorośli coraz częściej odruchowo już sięgają po wodę. W przerwie między posiłkami, podczas aktywności fizycznej, tuż po przebudzeniu i na spokojny sen. Wiemy, że organizm z łatwością traci wodę zarówno w lecie, jak i zimą. A czy dbamy o to, by i naszym dzieciom nie brakowało płynów? Dzieci zaabsorbowane zabawą, często nieświadome potrzeb własnego organizmu, zapominają o pragnieniu, jakie może im dokuczać. To na naszych barkach spoczywa więc obowiązek regularnego nawadniania dziecięcego organizmu. W naszym interesie jest również nauczenie dziecka nawyków, które pozwolą mu w przyszłości samodzielnie dbać o zdrowie i dobre samopoczucie. Miejmy na uwadze jednak, że zapotrzebowanie na> > >

Nawadnianie organizmu zimą

Zima trwa w najlepsze. Ujemne temperatury co rusz nas zaskakują, śnieg pada coraz odważniej. O tej porze roku rzadziej sięgamy po wodę, sądząc, że możemy uniknąć odwodnienia, skoro pragnienie nie dokucza nam tak silnie jak to ma miejsce latem. Czy słusznie? Zimą gdy niejednokrotnie dokucza nam siarczysty mróz, narażeni jesteśmy na odwodnienie równie silnie, jak latem. Dzieje się tak dlatego, że dogrzewając się, chcąc zapewnić sobie komfort i ciepło w domach, wysuszamy błony śluzowe nosa i jamy ustnej. A to prowadzi do utraty wody w skórze. I choć nie odczuwamy tego, nasz organizm woła o wodę! Błędnie sądzimy, że zimą> > >

Woda a odchudzanie

Na pewno wiesz o tym, że picie wody jest szalenie ważne, by utrzymać prawidłową kondycję organizmu. A czy wiesz o tym, że picie wody ma jeszcze jedną ogromną zaletę? Otóż wspomaga odchudzanie! Woda odpowiedzialna jest za prawidłowy przebieg procesów życiowych zachodzących w organizmie. Jeśli więc chcesz poprawić swoją sylwetkę i zrzucić zbędne kilogramy, zacznij odchudzanie od zwiększenia ilości wypijanej wody. Odpowiednie nawodnienie organizmu zmniejsza uczucie sytości, jeśli więc niespodziewanie napadnie Cię głód, weź kilka łyków wody zamiast sięgać po słodką przekąskę. Woda dodatkowo przyspiesza przemianę materii, w związku z czym spalanie zbędnych kalorii zachodzi dużo szybciej. Ponadto rewelacyjnie oczyszcza organizm> > >

Jak wybrać wodę dla siebie

Jeśli sądzisz, że wybór najlepszej wody do picia to błahostka – jesteś w błędzie. Mnogość asortymentu na sklepowych półkach i jego różnoraka jakość powodują, że odnalezienie wody, która będzie nam służyć, jest nie lada wyzwaniem. Przede wszystkim zrezygnuj z kupowania wód smakowych. Zawierają one substancje słodzące oraz konserwanty, a te odbijają się na naszym zdrowiu i sylwetce. Litr wody smakowej to często aż 250 kalorii, a biorąc pod uwagę, że słodkie napoje zamiast gasić pragnienie, podsycają je – bezwiednie będziemy sięgać po kolejne szklanki napoju, zwiększając tym samym ilość spożywanych kalorii. Jeśli chcesz wzbogacić smak wody, do szklanki dorzuć plasterek> > >

POCHODZENIE

NATURALNA WODA ŹRÓDLANA
Wodę źródlaną Święcicki Zdrój wydobywamy
z podziemnych źródeł w okolicach Żeromina.
Przyświeca nam jeden cel: pragniemy zamknąć
w butelce to, co najlepszego stworzyła
dla nas natura.