Odstaw alkohol, kawę i herbatę oraz napoje słodzone na rzecz wody, by nie odwadniać organizmu

I jak kawa czy herbata nie sieją największego spustoszenia w organizmie, gdy spożywane są z umiarem, to alkohol potrafi skutecznie zaburzyć gospodarkę elektrolitową. Dzieje się tak, ponieważ alkohol negatywnie wpływa na działanie wazopresyny – hormonu odpowiedzialnego za nawilżenie organizmu.

 

Osobom aktywnym w czasie upałów przydadzą się izotoniki, można sporządzać takie samodzielnie: wystarczy do wody dodać szczyptę soli, soki z ulubionych owoców i łyżkę miodu

Izotoniki wyrównują poziom wody i elektrolitów, zwłaszcza gdy podczas aktywności fizycznej spada ich stężenie w organizmie. Izotoniki są również źródłem witamin i składników mineralnych. Z powodzeniem jednak można napój izotoniczny przygotować we własnym zakresie – będzie równie skuteczny!

Każdego dnia z wydychanym powietrzem tracimy od 400 do 500 ml wody (podczas upałów nawet więcej!) – dlatego tak ważne jest regularne nawadnianie organizmu

Wodę tracimy nie tylko z moczem i kałem. Ma to miejsce również wskutek parowania wody z powierzchni skóry oraz oddychania.

Podczas upałów nie zapominajmy o wodzie; pijmy ją jednak małymi łykami, by mogła się wchłonąć

Jeśli chcemy prawdziwie nawadniać organizm, pijmy duże ilości wody. Zapomnijmy jednak o pochłanianiu wielkich haustów płynów – butelka wody wypita jednym duszkiem zwyczajnie przez ciało przeleci, nie mając szans, by wchłonąć się do komórek i je nawodnić. Zmieńmy więc nawyki i popijajmy wodę małymi łykami w krótkich odstępach czasu.

Lubisz sport na świeżym powietrzu? Wybieraj na aktywności miejsca zacienione lub stosuj kremy z wysokim filtrem UV

Długotrwała ekspozycja skóry na słońce obarczona jest ryzykiem poparzenia, nawet podczas gdy decydujemy się na sport na świeżym powietrzu. Wybierzmy więc krem z filtrem odpowiedni dla naszej skóry i cieszmy się aktywnością!

Nie dajmy się zwieść upałom i zamiast odsłaniać kolejne partie ciała, narażając się na przegrzanie – postawmy na przewiewne tkaniny okrywające skórę, chroniąc ją przed oparzeniami

Wbrew pozorom odsłonięcie ciała nie jest dobrym pomysłem, gdy chcemy chłodzić organizm. Podczas upałów powinniśmy  wybierać oddychające tkaniny, z których wykonane będą nasze ubrania. Pamiętajmy również o tym, by stawiać na jasne kolory i krótkie rękawy zastępować dłuższymi. W ten sposób unikniemy poparzeń i zmniejszamy powierzchnię ciała, z której paruje woda – niwelujemy w ten sposób ryzyko odwodnienia organizmu.

Osoby starsze mogą zniwelować wiele problemów zdrowotnych, jeśli przekonają się do wody alkalicznej, która perfekcyjnie dotlenia komórki organizmu!

Osoby starsze są podatni na odwodnienie bardziej niż inni z tego względu, że z upływem czasu organizm przestaje sygnalizować potrzebę uzupełnienia płynów. Tutaj dobrodziejstwem będzie spożywanie wody alkalicznej, która skuteczniej niż inne wody nawadnia organizm, niwelując przykre skutki odwodnienia.

Woda alkaliczna poprawia wydolność mięśni i natlenienie komórek organizmu, dlatego tak polecana jest ona sportowcom

Podczas wysiłku fizycznego zmniejsza się zawartość tlenu w komórkach i obniża  pH organizmu. Woda alkaliczna ma właściwości antyoksydacyjne, co oznacza, że cząsteczki wody alkalicznej są łatwiej przyswajalne przez organizm, w związku z czym następuje szybsze dostarczenie organizmowi minerałów oraz elektrolitów koniecznych do odbudowania braków tych elementów po wysiłku fizycznym.

Zamiast sięgać po napoje słodzone dodaj do wody ulubione owoce. Tak przyrządzony napój możesz schłodzić, przelać do bidonu i zabrać, gdziekolwiek chcesz!

Napoje słodzone nie przedstawiają żadnych wartości: zawierają duże ilości cukrów i konserwanty. Jeśli natomiast tęsknisz za słodyczą wody, dodaj do niej kawałki ulubionych owoców. Gdy tak przygotowany napój chłodzisz i przelejesz do bidonu, otrzymasz orzeźwienie na cały dzień!

Woda alkaliczna jest najbezpieczniejsza dla maluchów – nie tylko zdrowo gasi pragnienie, ale może być bazą dla wielu posiłków.

Dbasz o to, by równowaga kwasowo-zasadowa Twojego organizmu nie została zachwiana? A czy wiesz, że swoją dbałość powinieneś przenieść również na dziecko, zwłaszcza, że dziecięcy organizm wciąż się kształtuje i rozwija. Wszelkie zaburzenia jego pracy mogą rzutować na zdrowie pociechy w przyszłości. Nie oszczędzajmy więc wody alkalicznej dziecku!

Wysokie pH wody pomaga walczyć z zakwaszeniem organizmu i skutecznie gasi pragnienie!

W związku z tym, ze każdego dnia zakwaszamy organizm – a to niewłaściwą dietą, a to stresem – ważne, by dostarczać mu wodę, które nie będzie tego zakwaszenia wzmagać. Niestety większość popularnych wód dostępnych w naszych sklepach ma odczyn kwasowy lub obojętny. Nie ma więc możliwości, by organizm zregenerować. Dla utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej włączmy do jadłospisu wodę alkaliczną.

Podczas upałów pracodawca ma obowiązek dostarczyć pracownikom zimne napoje. Sam zadbaj, by była to woda najwyższej jakości!

Ustawa dokładnie określa, kiedy pracodawca ma obowiązek zadbać o nasze nawodnienie. A dzieje się tak:

– w warunkach gorącego mikroklimatu, który charakteryzuje się wartością wskaźnika obciążenia termicznego powyżej 25oC,

– podczas pracy na otwartej przestrzeni, gdy temperatura otoczenia wyniesie poniżej 10oC lub powyżej 25oC,

– podczas pracy związanej z wysiłkiem fizycznym powodującym w ciągu zmiany roboczej wydatek energetyczny organizmu powyżej 1500 kcal u mężczyzn i 1000 kcal u kobiet,

– na stanowiskach pracy, na których temperatura spowodowana warunkami atmosferycznymi przekracza 28oC.

POCHODZENIE

NATURALNA WODA ŹRÓDLANA
Wodę źródlaną Święcicki Zdrój wydobywamy
z podziemnych źródeł w okolicach Żeromina.
Przyświeca nam jeden cel: pragniemy zamknąć
w butelce to, co najlepszego stworzyła
dla nas natura.